Depo ve Stok Yonetimi 13:19:03

From: egitimpaylas_at_ymail.com 822063 <egitimpaylas_at_ymail.com>
Date: Fri, 6 Apr 2012 13:19:03 +0300

Depo ve Stok Yonetimi
21-22 Nisan 2012
Egitimin Icerigi:
Depolama nedir? Neden gereklidir? Faydalari nelerdir?
Depo ve depocunun onemi
Depolamanin onemi ve isletme icindeki yeri ve diger bolumlerle olan iliskileri
Ogrenen organizasyon. KAIZEN抏 giris
Sifir hatali stok yonetimi
Lojistik ve disiplin (dayanisma, ekip olma, sorumluluk alma, isi sevmenin onemi)
Guvenli calisma
Deponun ic organizasyonu
Depo bir maliyet bilesenidir! Depo neden bir gereksinimdir?
Stok plani (Stok Maliyeti, Stok Devir Hizi)
Depo yerinin secimi
Depo ic duzeninin hazirlanmasi ve etkin kullanimi
Depo maliyetlerinin irdelenmesi ve verimlilik hesaplarina giris
Depo degerlendirme olcutleri. Etkin depolama islemleri
Aktarma standartlari
Hacimden yaralanma standartlari
Performans ve kontrol raporlari
Maliyet planlamasi
Maliyet tasarruf yontemler
Depo verimlilik esaslari ve hesaplari
Stok maliyetleri ve maliyet dusumunun saglanmasi icin ipuclari
Adresleme teknikleri
Mal hareket sekilleri
FIFO-LIFO
KAIZEN ve KANBAN. Kartla mal hareketi. JIT Modeli.
JIT抏 farkli bir yaklasim
Depo projelendirme esaslari
Depolama sistemleri ve projelendirmedeki yeri
Depolama islemlerinde verimlilik hesaplari
Istif makinelerinin kullanimi, istif makinelerinin kullaniminda TPM抧in yeri. TPM抧in onemi
Arac gerec donanim secim esaslari ve bakimi
Temel depolama prosedurleri
Stok sorumlulugu
Sorumluluk analizi
Kabul proseduru
Sevkiyat proseduru
Depolama dokumanlar
Talimatlar
Bu prosedurlerin elektronik ortamda yapilmasinin pratik ve yasamsal faydalari
Bar kod uygulamalarinin elektronik ortamdaki onemi
Sifir hatali depo. Bu husus saglamak amacina yonelik teknolojik donanimlar
Malzeme kodlama sistemleri
Egitim Yontemleri :
Anlatim, ornek olaylar, tartisma, uygulamalar.
Daha fazla bilgi : http://bit.ly/DepoStok
Satinalma Yonetimi ve Teknikleri
19-20 Nisan 2012
Egitimin Icerigi:
Satin almanin isletme icindeki rolu ve amaclari
Satin almanin stratejisi ve politikalari.
Gelisen dunya ekonomisinde satin alma fonksiyonundaki yeni egilimler, gelecekteki satin almaci profili nasil olacaktir?
Temel satin alma sureci.
Satin alma surecinde evrak, islem ve is akisi.
Satin almanin lojistik ile iliskileri.
Stok maliyetine giris.
Stok maliyetleri sorumlulugunun tanimlanmasi.
Satin almada bilgisayardan yararlanma. Isletim programlarinin satin alma ile iliskileri.
Satin almanin organizasyon icindeki yeri. Cesitli organizasyon uygulamalari.
Satin alma bolumunun organizasyonu.
Satin almanin kalite sorumlulugu.
Tedarikci cesitleri.
Tek satici. Tek satici konumunda satin alma yaklasimlari.
Cok satici. Cok satici konumunda olasi yaklasimlar.
Satin alma yapan isletmenin satin alma anlayisina gore tedarikcilerin konumlari.
Malzeme bazinda tek tedarikci ile calisan isletmeler. Toyota calisma modeli. Bu tur calismayi gerektiren nedenler ve calismada uygulanabilir olasi teknikler.
Malzeme bazinda cok tedarikci ile calisan isletmeler. Bu tur calismayi gerektiren nedenler ve calismada uygulanabilir olasi teknikler.
Tedarikci iliskileri ve degerlemesi.
Tedarikcilerle hasim iliskisi. Hasim iliskisinin olasi sonuclari.
Tedarikcilerle isbirligi iliskisi ve cikar birlikteligi ve olasi sonuclari.
Tedarikcilerle notr iliskiler ve olasi sonuclari.
Tedarikci secimi.
Tedarikci degerlendirmesinde karne uygulamasi.
Tedarikci karnelerinde veri olusturulmasi.
Tedarikci seciminde kullanilacak olan olasi standart yontemler.
Tedarikci karnesi ve stok yonetimi konusunda oncelik siralamasi yapilmasi: Pareto analizi.
Satin almacinin kendi ozel yasamindaki verimliligi ve yasam kalitesi. Ideal bir satin almacinin 24 saati nasildir? Bu 24 saat kullanimi satin almacinin hangi performansini nasil etkileyecektir?
Profesyonel verimsizlik ve basarisizlikta kisisel verimsizligi etkileri
Satin alma mesleginde profesyonellik ve ozel yasam ic icedir.
Satin almacinin egitimi nasil olmalidir?
Satin almacinin inisiyatif kullanimi. Inisiyatif kullanimini engelleyebilecek olan faktorler.
Malzeme yonetimi ve planlama isbirligi.
Satin alma planlamasi ve satin almanin stok yonetimi konusundaki sorumlulugu.
Satin alma butcesi. Basarili bir butce hazirlamaya yonelik yaklasimlar. Projeksiyon yapilabilirligin onemi.
Yuksek enflasyon ortaminda butce hazirlanmasi onundeki engeller.
Kararsiz talep durumunda butce hazirlanmasinin onundeki engeller.
Yeni egilimler; sabit oldugu varsayilan degerlerle degisken bir butce hazirlama mantigi ve kolay projeksiyon yapabilme avantajlari.
Butce yapilabilmesinin temel cikis noktasi : butce verilecek olan hedeflere gore hazirlanmalidir.
Satin alma performansinin olcumu.
Performans olcumunde cesitli kriter yaklasimlari
Hangi kriter dogru olabilir?
Satin almada maliyet dusurme yontemler.
Stok maliyetlerinde dusum satin almacinin maliyet dusurme onceligi olabilir mi?
Stok maliyeti dusurme calismalarinda satin almanin olasi kuvvetli katkilari.
Satin almada toplam kalite yonetimi.
Satin almada takim calismasi ve isletme icinde satin almanin takim gibi calisacagi diger departmanlar ve is birligi esaslari.
 Egitim Yontemleri :
Anlatim, ornek olaylar, tartisma, uygulamalar.
Daha fazla bilgi : http://bit.ly/Satinalma
Egitimcinin Egitimi ve Sunum Teknikleri
26-27 Nisan 2012
Egitimin Icerigi ve Amaci
Egitimde Temel Ilkeler
Egitim Nedir?
Yetiskinler Nasil Ogrenir?
Yetiskin Kimdir?
Yetiskinler Nasil Ogrenir?
Yetiskin Egitimi Ilkeleri
Ogrenme Duzeyleri
Yetiskinin Egitim Acisindan Ozellikleri
Cesitli Ogretim Yontemleri
On Hazirlik ve Egitim Planlama
Egitim Ihtiyac Analizi ve Onemi
Egitim Ihtiyac Analiz Cesitleri
Egitim Ihtiyac Analizi Proje Adimlari
Egitim Amac ve Hedeflerini Belirlemek
Icerik Tasarimi ve Icerik Notlari
Egitim Ekipmanlari ve Salon Duzeni
Gorsel Araclar
Gorsel ve Isitsel Egitim Araclarinin Yararlari
Egitim Salonunun Duzeni
Egitimcinin Isi ve Rolu
Egitim Icin Fiziksel Hazirlik
Katilimcilarla Ilgili Bilgi
Egitim Oncesi Odevler
Prova
Egitim Sunumunu Gerceklestirme
Etkili Acilis
Grubu Canli Tutma
Zaman Yonetimi
Etkili Kapanis
Farkli Katilimci Tiplerini Anlama
Profillere Gore Uygun Davranis Modelleri Gelistirebilme
Katilimcilarla Sozlu ve Sozsuz Iletisim
Katilicilarla Guven Iliskisi Kurabilmek
Aykiri Seslerin Bastirilmasi
Beden Dili
Katilicilarla Esit Mesafe Kurali
Kisisel Alani Korumak
Uygulama Calismasi
Farkli ihtiyac analizlerine gore olusturulmus egitim senaryolarinin katilimcilarla uygulanmasi ve bu uygulamalarin videoya cekilerek hep beraber degerlendirilmesi
Daha fazla bilgi : http://bit.ly/EgitimcininEgitimi
ileri Derece Satinalma Yonetimi
26-27 Nisan 2012
Egitimin Hedef Kitlesi:
Lojistik, Satis, Pazarlama, Is Gelistirme, Proje, Nakliye, Operasyon, Musteri Iliskileri, Depo Birimlerinde Gorev Yapan Calisanlari Ve Bu Alanda Kariyer Yapmayi Hedefleyen Kisileri Kapsamaktadir.

Egitimin Icerigi:
Satinalma Icin Cesitli Orgut Semalari
Satinalmada Diger Birimlerle Is-Evrak Akisi (Orneklerle). Satinalmaya Gelen ve Satinalmanin Kullandigi Evraklar ve Bu Evraklara Bagli Olarak Yapilan Islemler
Satici ve Malzemelerin Tanimlanmasi
Fiyatlarin Tanimlanmasi
  Piyasa Etudu Yapmanin Detaylari
Yeni Bir Urun Icin
Yeni Bir Tedarikci Icin
Degisen Fiyatlar Icin
Sozlesme Hazirlama ve Yonetme (Ornekler) Kontrat Nasil Yapilir, Hangi Noktalar Onemlidir? Hukuksal Aciklar ve Yonetimi, Dogru-Yanlis Orneklerle
Sozlesme Yonetimi
Satinalma Sozlesmelerinin Hazirlanmasi
Dikkat Edilmesi Gereken Konularr
Sozlesmede En Onemli Maddeler
Sozlesmede Denge Unsuru Nasil Uygulanilir?
Sozlesme Surecinde Anlasmazliklar ve Asilma Yontemleri
Butceleme. Satinalma Butcesi Nasil Hazirlanir? Takibi Nasil Yapilir? Ornek Incelenmesi
Satinalmada Yasanan Yapisal ve Islevsel Sorunlar (Vaka/case study uzerinden tartismalar)
Satinalma Sisteminin Kurgusu
Satinalma Siparisi - Giris
Teslim Alma Islemleri
Kalite Kontrol kabulu
Kabul Numunesi islemleri
Depo Kabul Islemleri
Fiyatlandirma Kontrolu
Satinalma Faturalarinin Analizi
Satinalma Planlamasi
Urun toplama esasina gore planlama
Satinalmada Muzakere Sureci
Muzakere Kavrami
 Muzakere Planlamasi
Muzakereye Hazirlanma
Teklif Alma ve Degerlendirme
Muzakerede Basari ve Basarisizlik Faktorleri
Muzakere Surecinde Etkin iletisim
Turkce ve Beden Dili
Dinleme, Dogru Sorular Yoneltme, Saticiya Sorulacak Dogru Sorular, Nasil Insan Sarrafi Oluruz?
Tedarikci Iliskileri Yonetimi (SRM)
Tedarikci Hayat Egrisi. Kapasite/Fiyat/Kar iliskisi
Tedarikci Degerlendirme Sistemi Nasil Kurulur ve Uygulanir?
Tedarikci Iliskileri Kalitesi ve Yonetimi Nasil Uygulanir?
Tedarikci Risk Analizi Nasil Yapilir?
ABC (PARETO) Analizleri Nedir? Nicin Onemlidir? Nasil Uygulanir? Maliyet Tabanli Is Plani
Tedarik Zinciri Yonetimi ve Satinama iliskileri
Tedarik Zinciri Yonetiminin Felsefesi
Oncelikler Siralamasi
Tedarik Zinciri Yonetimi Hangi Sartlar Altinda Soz Konusudur?
Satinalmacinin Performans Degerlendirmesi
Satinalma Raporlari Nelerdir? Nasil Olusturulurlar?
Yeni Satinalma Stratejileri Nasil Gelistirilir?
Hangi Sartlar Altinda Strateji Calismasi Yapilmalidir?
Karar Standardizasyonu Kavrami
Isletme Malzeme Planlamasi (MRP)
E-Satinalma
Isletmeler Arasi Elektronik Ticaret (B2B)
Internet Tabanli Satin Alma
Daha fazla bilgi : http://bit.ly/ileriSatinalma
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yonetimi
28-29 Nisan 2012
Egitimin Icerigi ve Amaci
Yeni ve butunsel Lojistik yonetimi yaklasimi kavrami kapsaminda Tedarik Zinciri Yonetiminin (supply chain management) temel felsefesi, fonksiyonlari, bilesenleri ve yontemlerinin aciklanarak, tum lojistik faaliyetlerinin daha etkin ve verimli yapilmasinin saglanmasidir.
1. Gun
Temel lojistik faaliyetler
Lojistik yonetimi tanimi, onemi, organizasyondaki Yeri
Lojistik yonetimi抧in bilesenleri-musteri hizmetleri, talep tahminleri, uretim planlamasi, stok yonetimi, lojistik iletisimi, malzeme yonetimi, siparis isleme ve ambalajlama konusunda temel yaklasimlar.
Lojistik maliyetleri (musteri hizmetleri, nakliye, aktarma, depolama maliyetleri, ellecleme, siparis isleme / bilgi sistemleri, siparis, getirim, stok tasima maliyetleri, iscilik, enerji, kayip ve hasar, teknolojik eskime, iade yonetimi, vb gorunur gorunmez maliyetler)
Lojistikte toplam maliyet ve sistem yaklasimini nasil olusturabiliriz? Stratejik kararlar ve bu kararlarin uygulamaya alinma yontemleri.
Lojistik dis kaynak kullanimindaki gelisim ve ucuncu parti(taraf) lojistik kavrami(3PL)
Musteri Hizmet Duzeyinin Belirlenmesi
Stratejik lojistik planlama ve gelecege donuk lojistik firsatlar, stratejik planlamada lojistigin onemi, genel lojistik stratejileri, toplam kalite yonetimi (TKY), tam zamaninda musteri taleplerini yanitlamaya yonelik uretim/dagitim (modified just-in-time), dinamik-etkin davranis yonetimi, musteri iliskileri yonetimi (customer relationship management-CRM) etkin tuketici yaniti (efficient customer response-ECR), kuresel lojistik, lojistik uygulamalarda verimlilik artisi saglanmasi, lojistik bilgi sistemleri, dis kaynak kullanimi (outsourcing), 4. taraf lojistik hizmet sirketleri (fourth party logistics), ortakliklar, stratejik anlasmalar, teknoloji,
Lojistik bilgi sistemleri geleneksel bilgi akisi, bilgi tabanli lojistik ve urun akisi, dagitim kanali akisi, tedarik zinciri akisi, elektronik veri degisimi(EDI-electronic veri interchange), geleneksel metotlarla EDI, bilgi islenmesi ve islenen bilgilerin karar ve islem otomasyonuna aktarilmasi. Sanal ortamda ticaret (e-commerce)
2. Gun
Etkin lojistik organizasyonu (uyumlu lojistik organizasyonunun elemanlari, organizasyon yapilarinin temel turleri, lojistigin koordinasyonu, matris organizasyonlarda lojistik). Bu organizasyon yapilarindan genel olarak beklentiler.
Lojistik organizasyonunun etkinliginin olcumu ( lojistik performansi kontrol yontemleri). Amac ve sonuc arasinda gereken baglantilarin kurulmasi,
Tedarik zinciri yonetimi ( tedarik zinciri yonetim-TZY- anlayisi, TZY抧in temelindeki surec vizyonu, musteri iliskileri yonetim sureci, tedarik zincirinin analizi) TZY抧den beklenilen standart faydalar. Bu faydalari saglama amacina yonelik olarak tasarlanmasi gerekenler.
Lojistik dengeleme ve urun dagitimin planlanmasi ( depo yerlerinin secimi, rut planlama, en kisa yol problemi). Sikisan pazarda, uretici ile musteri arasinda en kisa yol/en kisa zaman amacinin onemi ve saglanmasi. Artan rekabet ortaminda dagitim planlamasinda gerceklesen degisiklikler. Zorlayici nedenler, maliyet dusumlerinde temel yaklasimlar.
Dagitim kanali gereksinimlerinin belirlenmesi (DRP) ve dagitim kaynaklarinin planlanmasi, tuketim taleplerinin takibi, degerlendirilmesi ve Pazar verilerinin degerlendirilmesi, musteri davranislarinin yorumlanmasi.
Tedarik Zinciri Sisteminin Performansi
Tedarik zinciri yonetimi yaklasimlarinin incelenmesi, sureclerin tasarlanmasi Bu yolla elektronik alt yapi ve programlarin sistemim uyumlu olarak calismasinin saglanmasi. Performans olcutlerinin belirlenmesi, karar standartlarinin performans degerlendirilmesine olabilecek etkileri.
Dorduncu parti(Taraf) lojistik(4PL) kavrami
Daha fazla bilgi : http://bit.ly/lojistikYonetimi

Yoneticilik Becerileri Egitimi
Yoneticilik Egitimi : Hedef Odakli Yonetim e iletisim
28-29 Nisan 2012
Egitimin Icerigi ve Amaci
Katilimcilarin Yoneticilik becerilerini gelistirmek, yeni ve etkin aliskanliklar edinmelerini saglamak
Egitim Yontemi:
Egitim uygulamali olarak surdurulecektir. Yapilacak olan grup calismalari/video cekimleri ile katilimcilar kendilerinin ve is arkadaslarinin davranislarini (dogru /yanlis) gozlemleyecek ve irdeleyecekler boylelikle dogru davranis kaliplarini gelistirmelerine katkida bulunulacaktir.
Katilimcilar:
Orta ve Ust Duzey Yoneticiler, Yonetici adaylari, Patronlar, Sirket Ortaklari
Egitimden elde edilecek yararlar:
Gelisen yoneticilik ve Liderlik dunyasi hakkinda bilgiler edinilecek
Yeni yonetim becerileri ve is aliskanliklari kazanilacak
Sirket ici iletim gelisecek, surtusmeler azalacak
Sirketin islerinin daha iyi yurumesi saglanacak
Is akislari hizlanacak
Yoneticilik Egitimi
Yonetimde Liderlik Ve Motivasyon
Icerik
Yonetim Kavrami
Temel Yonetim Kavramlarinda Hedef Odaklilik
Yetki, Sorumluluk ve Delegasyon
Geri Besleme
Basariya Yonlendirme ve Gelisim
Bireysel ve Toplam Performansin Etkilesimi
Hedeflerle Yonetim
Strateji, Hedef ve Aksiyon Plani Olusturma
Performans Yonetimi
KPI - Key Performance Indicator (Anahtar performans Gostergeleri)
Performans Yonetiminde Hedef ve KPI抣ar
Hedef Odakli Yonetimde Iletisimin Onemi
Etkin Iletisim Dinamikleri
Basarili Iletisim Kurallari
Iletisim Hedefine Gore Iletisim Turleri
Catisma Yonetimi
Toplanti Yonetimi
Iletisim Kazalari
Basarisiz Iletisimin Yaygin Sebepleri
Daha fazla bilgi : http://bit.ly/yonetimbecerileri
Uretim Planlama ve Stok Yonetimi
17-18 Mayis 2012
Egitimin Icerigi ve Amaci
Temel uretim planlama ve stok yonetimi yaklasimlarin ve yontemlerinin aciklanarak, daha etkin ve verimli bir uretimin saglanmasi, kaynaklarin uygun duzeyde kullaniminin temini ve satis-stok-uretim-tedarik arasinda uyumlu bir dengenin kurulmasidir.
Egitim Konu Basliklari:
Uretim sistemleri, uretim planlama ve kontrol, klasik ve cagdas uretim sistemleri, itme ve cekme esasli sistemler
Satis tahminleri. Gercekci satis tahmini yapilabilir mi? Gercekci tahmin yapabilmenin alt yapisi,
Yatirim ve kapasiteye bagli toplu uretim planlama (uzun vadeli planlama)- tasima tasarim modeli, dogrusal programlama modeli, degismesi olasi sartlarin planlama kapsamina alinmasi, ongorulere dayali modeller,
Kapasite verileriyle standart temel uretim programinin olusturulmasi (standart plan). Gercekci uretim programinin olusumu ve degisen Pazar sartlarina bagli kaba kapasite kullanimi planlamasi (RCCP)
Talebe bagimli stok yonetimi: malzeme ihtiyaclarinin belirlenmesi (MRP ve MRPII)
Kapasiteden bagimsiz, talebe dayanan stok sistemleri, azami stok seviyesi, emniyet stok seviyesi, degisken stok seviyesi tanim ve kullanimlari. Stok devir hizi degiskeninin devreye alinmasi. Birim uzerinde olusan bu degerlerin genel stok ve stok maliyetleri ve isletme stok devir hizinin hesaplanmasi konusunda yaklasimlar,
Stok kalemleri icin PARETO analizi. Yonetimin temel almasi gereken temel verilerin tespiti,
Stok maliyetlerinin tanimlanmasi ve hesap yontemi konusunda olusturulabilecek olan yaklasimlar. Stok maliyetleri bilesenlerinin tanimlanacaktir. Detayli olarak analiz edilecek, incelenecek ve kullanilmasi kullanimi konusunda cesitli yaklasimlar sunulacaktir.
Stok kontrol yontemleri (KLASIK YONTEM-JIT-MODIFIYE JIT)
Kurumsal kaynaklarin planlamasi (ERP)
Uretim ve satin almada uygun parti hacimlerinin belirlenmesi (parti buyuklugu tespiti). Kapasite zorunluluklari, Pazar zorunluluklari, urun zorunluluklari, ticari zorunluluklar. Uygun parti hacimlerinin yakalanamadigi durumlarda hedeflerin saglanmasina yonelik yaklasimlar.
Kapasite ihtiyacinin cikartilmasi (CRP)
Hat dengeleme, metot muhendisligi. Istasyonlarin tespitleri, eleman sayilarinin tespitleri, arac v gereclerin tespitleri.
Makine yukleme, is siralama ve uretim programi (kisa-orta-uzun vadeli planlama) olusturma
Istasyon, makine, arac gerec ve insan gozlemleme, is etutleri, zaman etutleri
Kimler Katilmali
Planlama, uretim, depo ve lojistik bolumu calisanlari
Daha fazla bilgi : http://bit.ly/UretimPlanlama
MS Project ile Proje Yonetimi ve Planlama Egitimi
28-29 Nisan 2012
Bolum 1- Yeni Proje Olusturma
Proje taslaginin hazirlanmasi, proje detaylarinin belirlenmesi
Ms Project抰e yeni proje olusturulmasi
Proje aktivitelerinin (tasks) programa girilmesi
Girilen aktivitelerin kendi iclerinde organize edilmesi, WBS olusturulmasi
Aktivitelerin is surelerinin belirlenmesi ve programa girilmesi
Aktiviteler arasi iliskilerin/baglarin olusturulmasi. Onceliklerin belirlenmesi
Sinirlamalar olusturarak aktivitelerin tarih ve surelerine mudahale edilmesi
Milestone抣arin projeye yerlestirilmesi
Is takvimlerinin olusturulmasi ve aktivitelere atanmasi
Bolum 2- Projeye Kaynaklarin Atanmasi
 Projede kullanilacak kaynaklarin belirlenmesi
Aktivitelere ilgili kaynaklarin atanmasi
Aktivitelere Malzeme kaynaklarinin atanmasi
Kaynak atamalarinin kaynaga ve aktiviteye gore kontrol edilmesi
Kaynak maliyetlerinin olusturulmasi ve planlanmasi (is ve malzeme)
Sabit kaynak maliyetlerinin olusturulmasi
Planlanan kaynak maliyetlerinin gozden gecirilmesi
Bolum 3- Proje Planinin Kontrolu ve Revizyonu
Kritik yol ve kritik aktivitelerin incelenmesi
Aktivitelerin baslangic ve bitis tarihlerinin kontrolu
Proje varsayimlarinin plan uzerinde kontrolu
Aktivitelerin is yuklerinin gozden gecirilmesi ve optimizasyonu
Maliyetlerin kontrolu ve revizyonu
Bolum 4- Projenin Guncellenmesi ve Takibi
Baseline olusturulmasi (Projeye baseline olarak tanimlanmasi)
Aktivite balangic-bitis tarihlerinin programa girilmesi
Aktivite/is ilerlemelerinin programa girilmesi<span style="